Matija “Fifi” Jan: Teorija, nasilje, fascinacija

Po predotvoritveni okrogli mizi o beguncih gala otvoritev SND predavanj Matije Jana:  Teorija, nasilje, fascinacija v sredo, 14.10. ob 20. uri v dvorani Živka Skvotca v Rogu. Klikni za audio posnetek!
Opis:

Osnovna linija prispevka, izluščenega po diplomskem delu Teorija, nasilje, fascinacija teče iz vprašanja: »Zakaj teoretska besedila, ki zanikajo možnost moralnih legitimiranj politike, fascinirajo kot fascinirajo nasilna ravnanja?« Z drugimi besedami: Zakaj smo fascinirati, ko nam pisci sorodni Foucaultu z vso možno jasnino in okrutnostjo razodevajo, da smo nič, nepomembni, da med represijo in nasiljem ni ekvivalence, da naš upor v bistvu ni nič bolj nujen kot naša podreditev, da nasilje proti-oblasti v razmerju do nasilja oblasti nima privilegiranega moralnega mesta pod soncem ter, da v zadnji instanci ne bo prav nič zločinskega, če crknemo, bodisi zavoljo bolezni ali tuje ‘pomoči’. Njihova teoretska praksa nas po eni strani spušča v globeli groze in povzdiguje v višavje. Kaj je operacija, ki stoji za dvosmerno vertikalnostjo teorije, ki se kontra pragmatičnim maniram ne zaveže specifični politični silnici, ki obtožujoči analizi podvrže le sovraga, temveč poreže vratove vsem, vštevši sebi, brez-rezerve: Je vir fascinacije teorija sama, ali pa gre za učinek relacije med njo in vnanjo entiteto? Pravilna je druga opcija. Fasciniranost, ki sovpada s prestrašenostjo je mogoča zgolj ob ohranjanju rezerve cenjene instance, bodisi v obliki moralnih idealnosti (Bog, pravičnost, konservacija, nujnost revolucije,…) bodisi podajanja kančka samoumevnosti v obstoj nas ali naših bližnjih bližnjikov, ki jo teorija kljub nadaljevanju obstoja ves čas postavlja na laž in s tem učinkuje transgresivno. Da bo relacija prikazana, bo predavanje skakalo (Predvsem!) med naslednjimi tremi glavnimi avtorji: 1) Foucault, kot imoralni teoretski avtor, katerega dela so v vnanjem odnosu do pertinentne moralne rezerve, ki jo izključi kot ‘kriterij teoretske konsistentnosti’ in vpije kot objekt raziskave. 2) Sade kot avtor, ki ta odnos ponotranji v besedilih s tem, ko za gonilo svojega sistema postavi Duha zanikanja ali transgresijo. 3) Bataille, kot tisti, ki je operacijo transgresije iz Sadovih fekalij pre-destiliral v koncept z razlagalno silo potrebno za razrešitev postavljenega vprašanja.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: